logo

Alstom-ügy

3-as metró

Alstom-ügy

 

Az Alstom metrókocsik 2006-os közbeszerzését vizsgáló ideiglenes fővárosi bizottság aggályosnak és jogszerűtlennek tartja a beszerzés egyes eljárásait. Az Együtt szerint az ügyben “kéz kezet mos”, míg a KDNP úgy látja, egymást érik a korrupciós ügyek a baloldalon.

Borbély Lénárd, az Alstom metrókocsik közbeszerzését vizsgáló bizottság elnöke közölte, hogy a vizsgálatok alapján úgy tűnik, mintha a közbeszerzési eljárásnak “nehezen lehetett volna” más nyertese, mint az Alstom. Bízik benne, hogy a nyomozás végeztével eredményes munkát végeznek majd a hatóságok – tette hozzá.

Borbély a bizottság által készített jelentést fölterjesztené a legfőbb ügyészségnek, hogy az megvizsgálhassa. A bizottság befejezte a munkáját, mivel csak a közbeszerzési oldalról vizsgálta az Alstom-szerződést.

Szavaznak a jelentésről

Tarlós István az Alstom-szerződésekről azt mondta, hogy azokat még bőven a 2006-os választások előtt kötötték. A megoldást a főügyészség hozhatja meg a jelentés jövőjével kapcsolatban – tette hozzá. „Örülök annak, hogy a bizottság megállapításai megerősítik a 2010 utáni városvezetés megállapításait” – mondta a főpolgármester.

Tarlós István elmondta, hogy a közgyűlés meghallgatja a bizottság tagjait, és a jelentés elfogadásáról szavaz majd. Nem bűnbakkeresés folyt, hanem 2009-ben már 22 szerelvénynek kellett volna itt lennie, míg 2010 őszén csak egy volt Budapesten – ismertette a főpolgármester. Az akkori új közgyűlés egyszerűen lépéskényszerbe került – tette hozzá.

Többmilliárdos kár

Korábban nyilvánosságra hozta honlapján a főváros az Alstom-bizottság december 16-i tanácskozásának jegyzőkönyvét, az erről készült jelentést pedig a Fővárosi Közgyűlés soron következő, január végi ülésén terjesztik majd elő.

Az ideiglenesen felállított bizottság legutóbbi tanácskozásának egyik súlyos megállapítása – amely egyébként a közzétett dokumentumban is szerepel –, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) több éven át százmillió eurót, azaz csaknem harmincmilliárd forintot kamatoztatott teljesítés nélkül a kettes és négyes metróra összesen harminchét szerelvényt szállító Alstom számláján. Ezzel pedig a magyar államnak és Budapestnek jelentős pénzügyi hátrányt okozott.

(Forrás: origo.hu)

  • Share

Leave a reply